Retningslinjer for angrerett

Returrett og angrerett

Du kan returnere varen(e) til oss innen 14 dager etter at du har mottatt bestillingen. Det er begrenset returrett, noe som innebærer at varen må være i samme kvalitet, mengde og stand som da du mottok den. Du må sende varen i originalemballasjen i uskadet stand. Produktet må ikke være testet i en slik grad at bruken åpenbart reduserer produktets salgsverdi. Du kan derfor ikke montere hjulene på sykkelen for å se dem eller prøve hjulene på sykkelen. For eksempel; et ripet hjulsett reduserer hjulsettets verdi.

Ved kjøp av en vare som ikke er på lager og som blir tilpasset etter dine ønsker (Customized), bortfaller angreretten.

Bestilles hjulene med montering av tilbehør, bortfaller angreretten.

900 dagers garanti (KUN gjeldende for DKBIKE hjulsett)
Hvis det skulle oppstå problemer med de kjøpte produktene, har vi naturligvis vår utmerkede 900 dagers garanti samt vår uovertrufne kvalitetskontroll. Opplever du problemer med produktet, kan du sende en e-post til hei@dkbike.no.
900 dagers garanti dekker fabrikasjonsfeil.
Slitedeler i felgen dekkes ikke. Dette inkluderer lager, nav, body, eger og bremseflate, som anses som slitedeler.
Du kan ikke angre kjøpet ved å nekte å motta varen.

Så snart varen er behandlet av oss, vil du motta en e-post. Du må kontakte oss innen fem dager hvis det er avvik mellom det vi har behandlet og det du mener du har returnert.

Vi refunderer pengene med samme betalingsmåte som du brukte ved kjøpet.

Du må betale for å returnere pakken til oss, og du er ansvarlig hvis det oppstår skader under returtransporten. Du kan ikke heve kjøpet ved å nekte å ta imot varen. Hvis du ikke henter ut pakken og den returneres uavhentet til oss, trekkes 439 NOK fra bestillingen din. Hvis du har bestilt varen med hjemlevering, men nekter å ta imot den, trekker vi et ekspedisjonsgebyr på 200 NOK.

Du kan kjøpe returfrakt gjennom oss - Kontakt oss angående dette.

Varen sendes til: hjulmagervej 13D, 7100 Vejle, Danmark

Leveringsforsikring og skader under frakt

Hvis du mot formodning mottar en vare som er skadet eller ødelagt, er det viktig at du tar imot varen og sender gode bilder til oss, slik at vi kan sende dem videre til fraktselskapet.

Det er svært viktig at du:

- Ikke tar innholdet i bruk
- Beholder all emballasje – både innvendig og utvendig
- Ikke flytter pakken fra leveringsadressen
- Legger ved dokumentasjon for innholdets verdi (MobilePay, faktura eller lignende)
- Ta bilder av følgende:

- Alle pakkens utvendige flater, hvor GLS-etiketten skal være synlig på ett av bildene
All innvendig beskyttelse
Det skadede innholdet


Klager

DKBIKE tilbyr 24 måneders garanti i henhold til den danske kjøpsloven, som dekker feil som oppdages ved normal bruk av produktet. Men DKBIKE tilbyr ikke mindre enn 900 dagers garanti. Det betyr at du kan få varen reparert, ombyttet eller prisavslag, avhengig av den konkrete situasjonen.

Hvis du ønsker å klage på et produkt, kan du kontakte oss på hei@dkbike.no. Send en e-post som inneholder følgende:

-       Navn

-       Bestillingsnummer

-       En beskrivelse av feilen/defekten

-       Bilde(r) av feilen/defekten

Du må reklamere innen rimelig tid etter at du har oppdaget feilen/mangelen. Hvis du reklamerer innen to dager etter at feilen er oppdaget, vil reklamasjonen alltid være rettidig.
Hvis reklamasjonen er berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fraktkostnader. Varen må alltid sendes til oss i forsvarlig emballasje.

Husk alltid å få en forsendelseskvittering slik at vi kan dekke fraktkostnadene dine.

Levering

DKBIKE leverer med GLS (med mindre annet er oppgitt) til mottakeren så snart som mulig etter bestilling. Vi sender pakker fra lageret vårt fra mandag til fredag.

Rettidig levering forutsetter at transportøren overholder den leveringstiden vi får oppgitt. Ved svært sen (flere dager) eller manglende levering, vennligst kontakt oss på hei@dkbike.no .

Forhåndsbestilling av varer

Hvis du kjøper en forhåndsbestilt vare, angir/estimerer vi forventet leveringstid på produktsiden. Hvis lagervarer bestilles sammen med en forhåndsbestilt vare, vil disse bli sendt sammen med den forhåndsbestilte varen når den ankommer vårt lager. Dette gjelder også hvis du bestiller flere forhåndsbestilte varer med ulik ankomsttid. I så fall sendes bestillingen samlet når alle forhåndsbestilte varer er på vårt lager.

Priser

Hvis en pris er åpenbart feil og du med rimelighet burde ha innsett dette, er vi ikke forpliktet til å levere det aktuelle produktet til den feilaktige prisen.

Vi kompenserer ikke kunder som allerede har kjøpt varer som senere settes ned under et salg/outlet. Bestillinger faktureres til den prisen som gjelder på bestillingstidspunktet. Dette gjelder også i kampanjeperioder, der prisene kan gå ned fra dag til dag.

På grunn av endringer og/eller prisøkninger på produkter fra leverandører, som kan sammenfalle med løpende leveranser av produkter til oss, forbeholder vi oss retten til å motta varer med prislapper der prisen ikke er den samme som oppgitt på nettsiden.

Vi prismatcher ingen varer - verken salgsvarer eller varer til full pris.

Helligdager og merkedager

Ved store salgsperioder, høytider eller spesielle merkedager kan leveringstiden være lengre enn vanlig.

Utsolgte varer

Hvis en vare er utsolgt, vil vi gjøre alt vi kan for å få den på lager igjen. Hvis du kontakter oss via hei@dkbike.no og informerer oss om hvilke varer som er utsolgt, videreformidler vi det internt. På produktsiden kan du alltid registrere deg for å motta en e-post når varen er tilbake på lager.

Personvernerklæring

Les vår personvernerklæring her.

Rettsmidler

Hvis du som kunde av en eller annen grunn ønsker å klage på www.mollyandmy.no, må dette gjøres via EUs forbrukerportal. Du finner ODR via denne lenken:http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Skulle det oppstå en uoverensstemmelse, håper vi at du først tar kontakt med oss på hei@dkbike.no . Vi vil alltid forsøke å finne en god løsning.

Jurisdiksjon og lovvalg

Enhver tvist mellom kjøperen og DKBIKE ApS, inkludert tolkning av www.dkbike.nos vilkår og betingelser, skal avgjøres av Sø- og Handelsretten i København i henhold til dansk lov med dansk som gyldig språk.